Wednesday, December 10, 2014

Susu Kambing MULTI

"Susu Kambing Multi, Susu Untuk Semua"

Halal * Berkhasiat * Lazat



Salam & Selamat Sejahtera,

Kepakaran kami adalah membantu ibu bapa yang mempunyai anak-anak 1 tahun ke atas, wanita hamil & menyusu serta warga tua yang ingin mendapatkan khasiat susu kambing asli organik dengan harga yang berpatutan & halal. 



Masalahnya ialah banyak produk susu kambing yang berada dipasaran tidak asli, dimana produk tersebut telah dicampurkan dengan susu skim (susu lembu) serta telah dicampurkan dengan pelbagai perasa yang tidak asli dalam bentuk serbuk yang dibenarkan bagi mengurangkan kos pengeluaran. 



Di sini kami ada menyediakan susu kambing yang mempunyai kualiti premium yang tinggi kerana ia dihasilkan dengan menggunakan serbuk susu kambing yang diimport dari Belanda (kami memilih Belanda sebagai lokasi import bahan mentah kerana ia terbukti mempunyai produk susu berkualiti, piawaian tinggi dan diyakini status halalnya). Kami juga menggunakan buah koko yang sebenar bagi menghasilkan perisa coklat!



*Kanak-kanak 1 tahun ke atas * dewasa * warga tua * ahli sukan * wanita hamil & ibu menyusu*












TAHUKAH ANDA??

Apa sahaja yang anda makan yang TIDAK dikeluarkan akan menjadi ASID berlebihan & TOKSIN dalam badan. SUSU KAMBING MULTI bersifat ALKALI mampu MENEUTRALKAN lebihan asid & merawat penyakit-penyakit dalam badan secara semulajadi.

Banyak makanan yang kita makan telah membentuk ASID berlebihan dalam sistem tubuh kita. Asid ini akan masuk ke dalam saluran darah dan seluruh sistem tubuh badan seperti Limpa, Jantung, Hati dan Buah Pinggang untuk dikeluarkan daripada tubuh. Namun tak semua mampu dikumuh dan akhirnya berlakulah asid berlebihan di dalam tubuh kita dan menyebabkan kesan kepada masalah kesihatan,fungsi-fungsi sel yang tidak berjalan sempurna dan akhirnya jadilah pelbagai jenis penyakit di dalam badan.

Ketidakseimbangan pH badan ke arah keasidan dalam jangka masa panjang akan mengakibatkan kita mengalami penyakit kronik seperti Kencing Manis, Tekanan Darah Tinggi, Kolestrol Tinggi,Kanser, Gout, Sakit Buah Pinggang dan sebagainya. Untuk mengimbangi tahap keasidan, Susu Kambing MULTI mampu menanganinya kerana kerana ia terdiri dari kelompok molekuk air yang kecil dan bersifat Alkali, berupaya menguraikan sisa-sisa asid yang terkumpul dan memudahkan proses pembuangan melalui sistem pencernaan, perpeluhan dan pernafasan kita.

Air memainkan peranan 70% dalam badan manusia, Susu Kambing MULTI membantu meneutralkan asid dan membuang toksin dalam badan. Ia akan mencuci saluran usus dan menyahtoksin dalam badan. Dengan pengambilan berterusan anda akan merasa lebih sihat, lebih bertenaga dan penyakit-penyakit akan hilang secara semulajadi.



Soal Jawab:

1) Apakah perbezaan susu kambing Multi berbanding susu kambing lain yang berada dipasaran?
Kami menitikberatkan kualiti susu itu sendiri, di mana kami mengimport susu kambing dari Belanda kerana terbukti berkualiti premium dan 100% organik.

2) Kenapa dipasarkan dalam bentuk yang telah diformulasikan?
Kerana ianya lebih praktikal, mudah dibawa kemana saja serta tahan lama. Permintaan yang tinggi dalam bentuk serbuk tanpa menghilangkan khasiatnya. Ini kerana ramai ibu bapa yang telah 'alert' tentang kebaikan susu kambing berbanding susu lembu/ susu soya (susu kambing adalah susu yang terbaik selepas susu ibu, dan merupakan salah satu dari makanan sunnah). 

3) Kenapa susu kambing Multi tidak mencampurkan dengan makanan-makanan sunnah?
Ini kerana ramai pelanggan yang inginkan sesuatu yang asli, serta tidak dicampurkan dengan bahan-bahan yang lain, dan mereka lebih gemar mengambil makanan sunnah secara berasingan yang dijadikan sebagai jajan (berhati-hati dengan perasa-perasa tiruan yang dicampurkan dalam sesuatu produk). Alhamdulillah, pelanggan kami terdiri dari pelbagai kaum.

4) Bagaimanapula dengan perisa coklat?
Bagi perisa coklat, kami telah menggunakan serbuk koko dari buah koko yang sebenar. Hal ini kerana terdapat pelbagai perisa di luar sana yang menggunakan serbuk perisa tiruan yang dibenarkan. Ianya boleh mendatangkan kesan yang tidak baik dalam masa jangka yang panjang, dan sangat tidak sesuai untuk diminum oleh kanak-kanak. 

5) Bagaimanapula dari segi packaging, harga dan status halal?

Untuk awal keluaran, kami menyediakan packaging 500gram dahulu, dan insyaallah diikuti dengan packaging 1kg serta dalam bentuk sachet. Harga yang ditawarkan adalah sangat berpatutan berbanding produk-produk lain di pasaran, dan produk kami di jamin halal (sijil halal dijangka siap dikeluarkan dalam bulan Mac 2015, InsyaAllah).

Rasanya yang lazat, berkhasiat serta boleh diminum seisi keluarga tanpa was-was!


Antara perbezaan susu kambing dan susu lembu..

-Tidak mengandungi Protein Kompleks (Alpha-casein & Beta-casein Protein) = penyebab utama alahan.

-Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu:-
> Protein 2.1 kali ganda
> Kalsium 2.2 kali ganda
> Zat Besi 2.0 kali ganda
> Potasium 2.1 kali ganda
> Vitamin A 3.8 kali ganda
> Garam Galian 2.0 kali ganda
> Selenium paling tinggi berbanding semua jenis susu

-Kandungan Asid Lemak Rantaian Pendek dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu

-Molekul Lemak dalam susu kambing lebih halus & mudah dihadam berbanding susu lembu

-Proses pencernaan untuk susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja berbanding susu lembu yang memerlukan lebih 2 jam

-Sama seperti susu ibu pH susu kambing beralkali berbanding susu lembu yang berasid

*gambar: susu kambing (kiri), susu lembu (kanan)




Harga Istimewa:
Produk Susu Kambing (500g)
- Perisa asli
- Perisa coklat 

Price per box (500 gram):::
RM40 (Semenanjung)
RM45 (Sabah/ Sarawak)
$19 (Singapore/ Brunei)


** Dengan setiap pembelian sekotak susu kambing Multi pada harga RM40, RM1 akan kami salurkan ke tabung-tabung amal. Terdapat juga PROMOSI HEBAT >>> dengan setiap pembelian 15 kotak susu kambing Multi, anda boleh mengumpul 15 kupon yang terdapat pada kotak serta REDEEM sekotak susu kambing Multi dari kami secara PERCUMA (Asli/ Coklat)!!!
Tunggu apa lagi! 
Bertukarlah ke MULTI Goat's Milk sekarang!!






      


PELUANG MENJADI RAKAN NIAGA DIPERLUKAN!!!!





No comments:

Post a Comment